Jaki sklep otworzyć w małym mieście? To pytanie, które zadaje sobie wielu przyszłych przedsiębiorców. Wśród rodzajów biznesów, które cieszą się dużym powodzeniem w mniejszych miejscowościach, można znaleźć franczyzy. Wynika to z ich szeregu zalet.
Dobra franczyza w małym mieście nie wymaga dużych nakładów. Jednocześnie przychody z jej tytułu już w pierwszym roku działalności są w stanie zapewnić wysokie zyski. Wystarczy tylko postawić na dobrą lokalizację, gdzie znajduje się duże grono potencjalnych klientów.
Franczyza w małym mieście – koszty otwarcia
Wiele osób, które zastanawiają się, jaki sklep otworzyć w małym mieście, obawia się o koszty. Znaczenie ma w tym przypadku rodzaj biznesu. Stawiając na franczyzę w małym mieście, nie trzeba się o nie martwić, ponieważ w wielu przypadkach franczyzodawca zapewnia na początek w pełni wyposażony, gotowy do działania sklep. Wystarczy ponieść jedynie niewielkie koszty sięgające zwykle kilku tysięcy złotych na produkty regionalne (jak pieczywo, warzywa, owoce), zakup kasy fiskalnej czy też koncesji na alkohol.
Franczyza w małym mieście – koszty marketingu
Decydując się na otwarcie franczyzy w małym mieście, nie trzeba się martwić o marketing. Znane sklepy franczyzowe są widoczne z dalekiej odległości, przyciągając klientów dzięki charakterystycznemu logo i kolorystyce, czego przykładem jest franczyza Żabka. To franczyzodawca płaci mediom za reklamę prasową, internetową, radiową lub telewizyjną. Pozwala to zatem na obniżenie kosztów funkcjonowania franczyzy w małym mieście, ponieważ do zwiększenia skuteczności działań promocyjnych wystarczą media społecznościowe.
Dobra franczyza w małym mieście – przychody
Dobra franczyza w małym mieście jest w stanie wygenerować wysokie przychody znacznie wyższe niż te z umowy o pracę. Jaki sklep otworzyć w małym mieście? Doskonałe opinie, jeśli chodzi o osiągane przychody, zbiera franczyza Żabka. Badanie wykonane wśród franczyzobiorców wykazały, że w I kwartale 2022 r. 76% z nich osiągnęło przychody w kwocie 20 tys. złotych lub więcej. To nawet 4 razy więcej niż przeciętne przychody z tytułu umowy o pracę w małych miastach. To dlatego franczyza Żabka cieszy się w Polsce tak dużą popularnością.
Zasady przystąpienia do franczyzy
Jak przystąpić do franczyzy? Bez względu na to, jaki otwiera się sklep w małym mieście, aby zostać franczyzobiorcą wybranej przez siebie sieci, trzeba złożyć aplikację, a następnie przejść proces rekrutacji i szkoleń. Jeśli przebiegną one pozytywnie, podpisywana jest umowa współpracy. Na jej mocy franczyzodawca przekazuje umeblowany i wyposażony sklep z opieką logistyczną oraz wsparcie marketingowe, a franczyzobiorca zobowiązuje się do prowadzenia działalności handlowej w wyznaczonym miejscu, w określonych dniach i godzinach.